JOJ Media House, a.s. sa dohodla na prevzatí majoritných podielov v chorvátskych denníkoch Novi list, Glas Istre a Zadarski list

JOJ Media House, a.s., popredná mediálna spoločnosť v strednej Európe, podpísala zmluvu, na základe ktorej sa stane majoritným vlastníkom troch chorvátskych regionálnych denníkov Novi list, Glas Istre a Zadarski list.

JOJ Media House, a.s., ktorá je poprednou mediálnou spoločnosťou podnikajúcou v strednej Európe, svoje podnikateľské aktivity prevádzkuje na Slovensku, v Českej republike a v Rakúsku. Ako najväčšia mediálna spoločnosť na Slovensku podniká v oblasti televíznej reklamy a výroby televíznych relácií, na trhu vonkajšej reklamy, v prevádzkovaní internetových portálov a v poskytovaní služieb vysielateľom rádií. V Českej republike kontroluje podiel u lídra na trhu vonkajšej reklamy a v Rakúsku v druhej najväčšej outdoorovej spoločnosti v krajine. JOJ Media House, a.s. zamestnáva približne 500 zamestnancov a dosiahla konsolidované výnosy na úrovni 142 miliónov eur za rok 2014.

Spoločnosť JOJ Media House, a.s. sa dohodla na prevzatí 80.23 % podielu v denníku Novi list, 59 % podielu v denníku Glas Istre a 100 % podielu v denníku Zadarski list.

„Našou stratégiou je investovanie v spoločnostiach pôsobiacich v sektore médií a som veľmi spokojný, že svoje podnikateľské aktivity môžeme rozšíriť aj na chorvátsky trh. Verím, že náš kapitál prispeje k zvýšeniu kvality týchto mediálnych domov v Chorvátsku, ktoré tak budú môcť byť aj naďalej lídrami vo svojich regiónoch. Rešpektujeme existujúcu redakčnú politiku týchto médií a našim cieľom je poskytnúť im podmienky pre ich ďalší rozvoj,“ hovorí Richard Flimel, predseda predstavenstva JOJ Media House, a.s.